يکشنبه 1 مهر 1397 _ 13 محرم 1440
اوقات شرعی 
 
  آمار سايت
امروز : 1721
ديروز : 1565
ماه : 1721
 
  روابط عمومی

 حسن نقي زاده

تحصيلات: کارشناسی ارشد

رشته تحصيلي: مديريت آموزشي

 سمت: مسئول دفترریاست و روابط عمومي و امور بين الملل

Email:PRAzad@iauj.ac.ir

 تلفن تماس : 42025360 - داخلی 22- 42025588 - 041
 سوابق و تجارب شغلي

1-  خبرنگار و نماينده باشگاه خبرنگاران جوان استان در شهرستان جلفا                                       

2- خبرنگار روزنامه فرهيختگان

 
ماموريت ها و شرح وظايف روابط عمومي و امور بين الملل دانشگاه

  يكي‌ از عواملي‌ كه‌ در سرنوشت‌ هر مؤسسه‌، گروه‌ ويا حتي يك فرد اهميت‌ و ارزش‌ اساسي‌ دارد و آنها را در نيل‌به‌ اهداف خود ياري‌ مي‌دهد، كيفيت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتي‌ است‌ كه‌ با آنها سروكار دارند و همچنين ‌با افكار عمومي‌ جامعه‌اي‌ است‌ كه‌ در آن‌ به‌ فعاليت‌ مشغول هستند. هر اندازه‌ اين‌ ارتباط، بهتر ايجاد شده و به‌ شكل‌ موثرتري‌ گسترش‌ يافته‌ باشد، به‌ همان‌ اندازه‌ آن‌ فرد، گروه‌ و مؤسسه‌ در دستيابي‌ به‌ اهداف‌ خودموفق‌ترخواهد بود.

امروزه اين امر به عنوان‌ يك‌ اصل‌ اساسي‌ در مديريت‌ پذيرفته‌ شده‌ كه‌ افراد و مؤسسات‌ براي‌رسيدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نيازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درك‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ با يكديگر و عموم‌ مردم‌ مي‌باشند. به اين منظور واحدي تحت عنوان روابط عمومي و امور بين الملل در دانشگاه آزاد واحد بين المللي جلفاايجاد و به فعاليت مشغول است.

 شرح‌ وظايف‌:

مهمترين‌ وظيفه‌ روابط عمومي‌، شناخت‌ افكار عمومي‌ و نفوذ در آن‌ براي‌ جلب‌ رضايت‌ افكارعمومي‌ نسبت‌ به‌ دانشگاه‌ است‌ كه‌ هم‌ در درون‌ دانشگاه‌ و هم‌ در بيرون‌ از دانشگاه،‌ دنبال‌ مي‌شود. بي‌ترديد اين‌ وظيفه‌ در قالب‌ مجموعه‌اي‌ از فعاليتهاي‌ ارتباطي‌ صورت‌ مي‌گيرد كه‌ مي‌توان‌ آنها را تحت‌عناوين‌ ارتباطات‌، اقدامات فرهنگي‌، انتشارات‌، سنجش‌ افكار و امور بين الملل‌دسته‌بندي‌ كرد.

 ارتباطات‌

- سياستگذاري‌، برنامه‌ريزي‌ و كاربرد شيوه‌ها و برنامه‌هاي‌ مناسب‌ براي‌ انعكاس‌ اهداف‌، سياستها، فعاليت‌ها، برنامه‌ها و مواضع‌ دانشگاه‌ به‌ مخاطبان‌، رسانه‌ها و جامعه‌.

- گردآوري‌، جمع‌بندي‌ و تحليل‌ نظرها و ديدگاههاي‌ مردم‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمينه‌ فعاليتهاي ‌دانشگاه‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ حوزه هاي مربوطه‌.

- تلاش‌ براي‌ تقويت‌ هرچه‌ بيشتر روحيه‌ تفاهم‌ بين اعضاي هيات علمي، دانشجويان،‌ كاركنان‌ و مديران و زمينه‌سازي‌براي‌ برقراري‌ ارتباط‌ بين‌ آنان‌.

 اعلان‌ مواضع‌ دانشگاه‌.

- شركت‌ در جلسه‌هاي‌ مهم‌ دانشگاه‌ به‌ منظور آگاهي‌ از سياستها، خط مشي‌ها، برنامه‌ها و روند فعاليتها و نيز آگاهي‌ از نتايج‌ ساير نشستها و گردهمايي‌ها و جلسه‌ها.

- تدوين‌ تقويم‌ جامع‌ ارتباطات‌ دانشگاهي‌ در قالب‌ ملاقاتها و بازديدهاي‌ مسؤولان‌ دانشگاه‌ باشخصيتهاي‌ حقيقي‌ و حقوقي‌، اعضاي هيات علمي، كاركنان‌، دانشجويان و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولي‌ وتلطيف‌ روابط.

- تدارك‌ تمهيدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ براي‌ راهنمايي‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهيل‌ دسترسي‌ به‌ مسؤولان‌دانشگاه‌.

- برنامه‌ريزي‌ و اطلاع‌رساني‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملكرد دانشگاه‌ با‌ انگيزه‌ تنوير افكار عمومي‌.

- تدوين‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌هاي‌ مسؤولان‌ دانشگاه‌ با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولويتهاي‌ دانشگاهي‌ ونيازهاي‌ افكار عمومي‌.

- تهيه‌ و تنظيم‌ اطلاعات‌ پايه‌اي‌ از دانشگاه‌ براي‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و ميهمانان‌ دانشگاه‌ به‌ زبانهاي‌ مختلف‌.

- ايجاد ارتباط مناسب‌ با مطبوعات‌، راديو، تلويزيون‌ و خبرگزاري‌ها و بهره‌برداري‌ بهينه‌ از آنها براي‌اطلاع‌رساني‌ به‌ مردم‌.

 اقدامات فرهنگي‌

- مشاركت‌ در برگزاري‌ سمينارها و گردهمايي‌ تخصصي‌ و عمومي‌ دانشگاه‌.

- پوشش‌ تبليغي‌ ساختمانها و فضاهاي‌ عمومي‌ دانشگاه‌ در گراميداشت‌ ايام‌ و مناسبتهاي‌ ويژه‌.

- تدوين‌ و اجراي‌ طرح‌ جامع‌ تبليغات‌ براي‌ فضاسازي‌ فرهنگي‌ - تبليغي‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.

- طراحي‌ و توليد هداياي‌ تبليغاتي‌ براي‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلايق‌ و علايق‌ قشرها).

- تهيه‌، تدوين‌ و اجراي‌ تقويم‌ مراسم‌ داخل‌ دانشگاه‌.

- توليد و سفارش‌ ساخت‌ برنامه هاي‌ تلويزيوني‌ و فيلم‌هاي‌ مورد نياز براي‌ تبليغ‌ عملكرد و مستندسازي‌دانشگاه‌.

 انتشارات‌

- تدوين،طراحي و چاپ‌ كتاب‌، بروشور جزوه‌ و  تهيه‌ مواد انتشاراتي‌ به‌ منظور معرفي‌ دانشگاه‌.

- گردآوري‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهاي‌ مربوط به‌ سياستها، فعاليتها، طرحها و برنامه‌ها باشيوه‌ها و قالبهاي‌ مؤثر و مناسب‌.

- تدوين‌ و انتشار خلاصه‌ عملكرد سالانه‌ دانشگاه‌ براي‌ ارائه‌ به‌ افكار عمومي‌.

- انتشار نشريه‌ داخلي‌ و برون‌ دانشگاهي‌ دانشگاه‌.

 سنجش‌ افكار

- تهيه‌ گزارشهاي‌ تحليلي‌ ادواري‌ (ماهانه‌/فصلي‌/سالانه‌) از افكار عمومي‌ داخل‌ و خارج‌ از دانشگاه‌

- نقد و بررسي‌ بازتاب‌ فعاليتهاي‌ دانشگاه‌ در نظر اقشار مردم‌ بويژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها از يك سو و مديران‌ و كاركنان‌ از سوي‌ ديگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌.

- سنجش‌ افكار عمومي‌ درون‌ دانشگاهي‌ به‌ منظور بازيابي‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌كارهاي‌ مناسب‌ به‌ مديران‌.

- طراحي‌ و اجراي‌ نظام‌ گردآوري‌ پيشنهادهاي‌ كاركنان‌،‌اعضاي هيات علمي و دانشجويان به‌ منظور ترغيب‌ آنان به‌ مشاركت‌ هرچه ‌مؤثرتر در بهبود جريان‌ امور دانشگاه‌.